Hírek
Eljött az idő, amikor a húsipar növényi irányt vesz

Eljött az idő, amikor a húsipar növényi irányt vesz

A növényi alapú élelmiszerek piaca már nem csak az újítóké és startupoké. Ahogy a fogyasztói igények változnak, és egyre nagyobb a nyomás a fenntarthatóság irányába, úgy lépnek be a piacra a legnagyobb hús- és tejipari vállalatok is – sokszor csendben, máskor kifejezetten látványosan.

A ProVeg International legfrissebb elemzése 5 olyan, hagyományosan állati eredetű termékeket gyártó céget mutat be, amelyek sikeresen léptek be a növényi fehérjék piacára. A tanulság, ami akár jó hír is lehet: nincs egyetlen, mindenki számára működő recept. A még jobb hír: vannak visszatérő mintázatok, amelyekből tanulhatunk.

Megszokott csomagolás, új tartalommal

A brit Richmond példája jól mutatja, milyen sokat számít az ismerős érzés ereje. A már jól bejáratott márkanév alatt dobták piacra növényi alapú kolbászaikat, a megszokott zöld csomagolásban, ismerős betűtípussal és barátságos hangvétellel. A fogyasztók – különösen a flexitáriánusok – így könnyebben mondtak igent a növényi alternatívákra.

A Richmond márka vegán snack virslije, mint növényi alapú élelmiszer
A Richmond márka vegán snack virslije – Fotó: Richmond

A sikerhez hozzájárult a márka erőteljes Veganuary kampánya és a széles körű bolti jelenléte. Ennek köszönhetően Richmond rövid idő alatt a három legnagyobb húsmentes márka közé került az Egyesült Királyságban. És a cég még akkor is újított, amikor 2024-ben megtorpant a termékkategória növekedése: jöttek a növényi alapú snackek és továbbfejlesztett receptek.

Akik időben léptek

A német Rügenwalder Mühle már 2014-ben elkezdte a vegetáriánus termékek gyártását. Mára több bevétele származik növényi alapú élelmiszerekből, mint a hagyományos, húsosokból.

Mi a titkuk? Őszinte kommunikáció, prémium minőségű alapanyagok és belső szakértelem. Például a hentesmesterek, akik aktívan részt vettek a növényi receptek kidolgozásában. Ez nem csak hitelesebbé tette a váltást, de megerősítette a vásárlók bizalmát is.

Növényi alapú és állati alapú szendvicskrém a Rügenwalder Mühle kínálatában
Növényi alapú és állati alapú szendvicskrém a Rügenwalder Mühle kínálatában – Fotó: Rügenwalder Mühle

Amit érdemes megjegyezni

Legyen szó kisebb cégek, márkák felvásárlásáról (mint a Maple Leaf Foods vagy a Nestlé esetében), receptúra-átalakításról (például a Tyson Raised & Rooted vonala), vagy időben történő cselekvésről (Rügenwalder Mühle), ezek a cégek nem csak egy divathullámot lovagoltak meg. Közös bennük, hogy meglévő erősségeikre építve, tudatosan léptek be a növényi alapú étrend, a növényi alapú élelmiszerek piacára. Ilyen erősségek:

  • a márka ismertsége,
  • kiterjedt forgalmazói hálózata,
  • a fogyasztói bizalom és
  • a működési méretek.

De nem minden arany, ami zöld

A sikersztorik mellett fontos tanulság is rejlik ezekben a példákban, mégpedig az, hogy az áttérés nem garancia a sikerre. A csomagolás csökkentése, a termékkínálat szűkítése és a változó fogyasztói szokások még a legnagyobb márkákat is próbára teszik.

A kulcs:

  • a rugalmasság,
  • a fogyasztók igényeinek folyamatos figyelése és
  • a folyamatos fejlesztés.

A növényi alapú élelmiszerek piacán egyre kiélezettebb a verseny, ezért fontos minden tartópillérre odafigyelni, ha a márka növekedést szeretne elérni. – írta a Vegconomist.

Ha te is elkötelezett vagy a növényi jövő iránt, és még nem írtad alá Manifesztónkat, itt és most megteheted. Köszönjük!

Kiemelt fotó: Richmond