Hírek
A növényi italok globális piaca 11,7%-os CAGR-értékkel nő

A növényi italok globális piaca 11,7%-os CAGR-értékkel nő

A Research and Markets jelentése szerint a globális növényi italok piacának értéke 2030-ra 47,55 milliárd dollár lesz, ami 11,7%-os CAGR*-növekedést jelent.
*Az összetett éves növekedési ráta.

Alpro márkájú növényi tejtermékalternatívák
Növényi tejtermékalternatívák az Alprotól / Fotó: Alpro

A zabital lehet a közös nevező

A laktózintolerancia és a tejallergia magas elterjedtsége, valamint a fokozott egészségtudatosság kulcsfontosságú piaci hajtóerő lesz. A környezetvédelmi aggodalmak, valamint a kormányok és a befektetők fokozott támogatása szintén előnyt jelent a jövőben az iparág számára. Az ingadozó nyersanyagárak és az állati eredetű tejtermékek fogyasztói preferenciái azonban visszafoghatják a piac növekedését, de a szója-, dió- és gabonaallergia is kihívást jelenthet.

Típusonként nézve várhatóan a zabital regisztrálja majd ebben az előre jelzett időszakban a legmagasabb növekedési ütemet, mivel szójamentes, alacsony zsírtartalmú, és gluténmentessé is tehető. Semleges íze és a fogyasztók növekvő tudatossága a zab egészségügyi előnyeivel kapcsolatban, valószínűleg szintén szerepet játszik.

Vairy márkájú növényi sajtkrémalternatíva
Vairy márkájú növényi sajtkrémalternatíva / Fotó: Vairy

Finom, változatos és sokoldalú

A jövőben az ázsiai-csendes-óceáni és latin-amerikai feltörekvő gazdaságok várhatóan új növekedési lehetőségeket fognak teremteni a növényi italok piacán. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben egyre népszerűbbek a nyugati stílusú étrendek, és növekszik a lakosságban a vegánok és flexitáriánusok száma is.

A B2C szegmens várhatóan a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik, mivel az üzletek – különösen a szupermarketek és a hipermarketek – több polcot biztosítanak a tejek növényi alternatívájának. Az ízesített növényi italok CAGR-értéke magasabb lesz, mint az ízesítetlen termékeké, ami nagyrészt a kész italok iránti növekvő keresletnek köszönhető.

A jelentést alátámasztják a legújabb adatok, amelyek azt mutatják, hogy az európai növényi tejalternatíva eladások 49%-kal nőttek 2020 és 2022 között, különösen erős növekedéssel Németországban. Más tejtermékek érzékszervi tulajdonságainak pótlásának céljából készülő termékek, mint például a növényi joghurtalternatíva és a növényi vajhelyettesítő, szintén jelentős piaci növekedés előtt állnak.

„A növényi ital nemcsak klímabarát, hanem ízletes, változatos és sokoldalú is – és így népszerű a különféle táplálkozást követők körében” – mondta Dirk Liebenberg, a ProVeg Németország élelmiszeripari és kiskereskedelmi projektmenedzsere.