Hírek
A Lidl nagymértékben növeli a növényi alapú élelmiszerek értékesítését

A Lidl nagymértékben növeli a növényi alapú élelmiszerek értékesítését

A Lidl arra ösztönzi vásárlóit, hogy növényi eredetű élelmiszereket vásároljanak. Ennek eredményeként a németországi diszkont áruházláncban a vegán termékek értékesítése több mint 30%-kal nőtt az elmúlt 6 hónapban.

A Lidl a múlt héten Berlinben szervezett fehérjeátállási rendezvényen jelentette be, hogy az eladások nőttek, mióta 2023 októberében árparitást teremtett a hús és a növényi alapú alternatívák között. Annak érdekében, hogy a vásárlókat növényi alapú választásra ösztönözze, elkezdte a vegán termékeket a boltokban az állati eredetű változatok mellett elhelyezni – írja a Vegconomist.

2023 februárjában a Lidl bejelentette, hogy csökkenti az állati eredetű termékek mennyiségét, miközben bővíti vegán választékát. A Lidl képviseletében Christoph Graf azt mondta:

nincs alternatíva a bolygó adta határokon belüli táplálkozásban.

Jan Bock, a Lidl Németország beszerzési igazgatója a fehérjeátállási eseményen
Jan Bock, a Lidl Németország beszerzési igazgatója a fehérjeátállási eseményen / Fotó: Lidl

A Lidl 2021-ben vezette be saját márkás növényi alapú Vemondo termékcsaládját Európa-szerte, amely ~50 terméket tartalmaz, pl. zabitalt, pizzát, sajthelyettesítőt, tofut és darált húsalternatívát. A cég szerint a termékek karbonsemlegesek. 2022-ben a Vemondo elnyerte a PETA Vegán Élelmiszer díját a Legjobb Vegán Private Label kategóriában.

A növényi alapú alternatívák árának csökkentése mellett a Lidl az egészséges táplálkozási ígéret részeként alacsony árakat tart fenn a gyümölcsök és zöldségek esetében. Célja, hogy 2026-ig 35%-kal növelje a friss gyümölcs és zöldség értékesítését.

Változás Németországban

Németország megfelelő helyszín egy olyan rendezvényhez, amelyek a fenntartható fehérjeforrásokra való átállásra összpontosítanak, és amelyen politikusok, üzletemberek és tudósok vettek részt. Az ország újonnan közzétett táplálkozási irányelvei azt javasolják, hogy az emberek legalább 75%-ban növényi alapon táplálkozzanak.

A német kormány a közelmúltban több millió eurót különített el
a növényi alapú fehérjék fejlesztésének elősegítésére.

Németországban rekord alacsony a húsevés mértéke. Az ott élők körülbelül 10%-a vegetáriánus étrendet követ. Ráadásul a lakosság mintegy 55%-a „flexitáriusnak” vallja magát, ami azt jelenti, hogy már most is többnyire növényi eredetű élelmiszereket fogyaszt.

1 thought on “A Lidl nagymértékben növeli a növényi alapú élelmiszerek értékesítését

Comments are closed.